Prípadová štúdia – Škoda Auto Slovensko

Preklady marketingových a odborných textov s úsporou pre klienta vďaka technológiám? Ľavou zadnou.

Roky budovania databázy s overenými prekladateľmi padli pri spolupráci so spoločnosťou Škoda Auto Slovensko na úrodnú pôdu. Jednak dokážeme pod jednou strechou zabezpečiť kvalitný preklad z 2 rôznych oblastí, a zároveň tvorbou prekladových pamätí odhaľujeme duplicity, znižujeme náklady klienta a stíhame aj expresné termíny.

Klient | Škoda Auto Slovensko

Spoločnosť Škoda Auto Slovensko je importér najobľúbenejšej značky automobilov na Slovensku. Jedna z najstarších automobiliek na svete píše svoju históriu takmer 130 rokov. Mnohé slovenské rodiny sú značke Škoda verné po celý život. Spájajú si ju s nostalgickou spomienkou na prvé auto a sledujú technologický i dizajnový vývoj. Vozidlá Škoda sú odvážnym spoločníkom pri objavovaní sveta.

Viac ako dekáda spoločnej jazdy

 

Za viac ako 10 rokov spolupráce so Škoda Auto Slovensko máme za sebou niekoľko rozsiahlych prekladových projektov. Jedným z nich boli katalógy modelov Škoda (Kamiq, Scala, Kodiaq, Fabia, Octavia, Karoq, Enyaq), v ktorých sa objavuje marketingová aj automobilová terminológia.

 

Pri preklade katalógov spracúvame textové súbory priamo z programu InDesign. Poradíme si aj s takýmto typom súborov a zdrojové texty netreba konvertovať, čo urýchľuje a skvalitňuje prácu na lokalizovaných verziách v slovenčine. Pri prekladoch spolupracujeme s reklamnou agentúrou klienta Wiktor Leo Burnett, ktorá katalógy graficky spracuje.

 

Rozsiahlym projektom bola aj aktualizácia textov na webovú stránku Škoda. V CAT nástroji sme spracovali odhadom 300 000 zdrojových slov s výrazným zohľadnením opakovaní.

 

Zabezpečili sme tiež preklad rôznych interných materiálov s právnickou terminológiou, školení a pravidelne prekladáme tlačové správy.

 

Prekladáme v nasledujúcich jazykových kombináciách:

 

Spolupráca vďaka skúsenému tandemu prekladateľ a korektor prebieha bez zádrheľov a poradíme si aj s expresnými termínmi.

280 000

preložených slov (preklad webu)

20 000

ušetrených slov vďaka technológiám

2

jazykové kombinácie

Hnací motor úspechu

 

Kľúčom k fungujúcej dlhoročnej spolupráci je istota, že klient dostane kvalitné texty v stanovených termínoch. Pre firmy je mimoriadne náročné nájsť prekladateľov, ktorí sú odborníci na marketing, auto-moto priemysel i právo, a zároveň zachovajú jednotný štýl i úroveň kvality výstupov. Nehovoriac o samostatnom manažmente prekladov.

 

Tieto tri oblasti si navyše vyžadujú zásadne odlišný prístup. Zatiaľ čo marketingová komunikácia je do veľkej miery o kreativite a zachovaní údernosti posolstiev aj za cenu úpravy textu, automobilový priemysel a právne dokumenty sú mimoriadne citlivé na prísne dodržiavanie zaužívanej terminológie.

 

V Translate roky pracujeme na budovaní databázy dodávateľov, a preto dokážeme za krátky čas nájsť vhodných a dostupných prekladateľov s potrebnou špecializáciou.

Počas spolupráce s klientom texty ukladáme do prekladových pamätí, ktoré sa neustále rozširujú a obohacujú o nové výrazy. Okrem toho sme vytvorili glosáre podľa zamerania textov. CAT nástroje identifikujú zhody z prekladovej pamäte a glosáre zachovávajú jednotnosť terminológie. Po preklade prejdú texty korektúrou a následne internou kontrolou.

 

CAT nástroje sú v tomto procese neoceniteľný pomocník. Umožňujú nám pracovať s textom efektívnejšie, dodať výstupy rýchlejšie a klientovi šetríme náklady, pretože za preklad rovnakých slov neplatí.

Vyjadrenie klienta

„Ako spoločnosť s bezmála 130 ročnou históriou pôsobenia na trhu v oblasti mobility, si dobre uvedomujeme dôležitosť výberu stálych a spoľahlivých partnerov. V dynamickom svete plnom rôznorodých výziev si vážime dlhodobú spoluprácu so silným a stabilným partnerom, ktorým je v oblasti prekladateľských služieb práve spoločnosť Translata. Vysoká časová flexibilita, rýchlosť a dôkladnosť dodaných prekladov tvorí základ nášho dlhodobého partnerstva. Navzájom sa od seba učíme a tým sa naša spoločná práca stáva ešte lepšou a efektívnejšou. Verím, že v rovnakom nastavení povedieme naše partnerstvo aj do ďalších zaujímavých rokov plných nových výziev.“

Katarína Pevná
Koordinátor marketingu a komunikácie značky Škoda