SEO a úspech v digitálnom marketingu
Dva roky zatvorených kamenných predajní prispeli k presunu nakupovania takmer výsostne do online prostredia. Segment eCommerce láme historické rekordy, čoraz viac ľudí si vyskúšalo pohodlie nakupovania cez internet a aj tie najtradičnejšie segmenty sa museli popasovať s výzvou, ako adaptovať svoj biznis na online prostredie. Ľudia chcú overené informácie, dostať sa k produktom, ktoré potrebujú, alebo po nich túžia a ten najjednoduchší spôsob je zadať kľúčové slovo do vyhľadávacieho poľa a stlačiť enter.
V roku 1998 spracúval vyhľadávač Google, ktorý má dominantné postavenie, približne 10 tisíc dopytov denne; v roku 2006 to už bolo 10 tisíc dopytov každú sekundu. Aktuálne dáta Internet Live Stats hovoria o 101 tisíc spracovaných vyhľadávaniach každú sekundu. Každý deň je vo svete zadaných priemerne 8,5 miliardy vyhľadávacích dopytov.
Ruka v ruke s presunom do online priestoru prichádza zvýšená potreba optimalizácie digitálnych vlastníctiev. Majitelia webových stránok by si mali uvedomiť, že vyhľadávacie dopyty sa líšia od krajiny ku krajine a od jazyka k jazyku. Reflektovanie týchto rozdielov je úlohou prekladov optimalizovaných pre vyhľadávače.
Prečo skvele spracovaný web z hľadiska kľúčových slov pre slovenský trh nie je zárukou rovnakého úspechu v zahraničí? Prečítajte si v článku.
5 dôvodov, prečo myslieť na SEO v medzinárodnom eCommerce
Kvalitné SEO je dnes nevyhnutnou súčasťou každého online biznisu a zdá sa, že ani v najbližších rokoch tomu nebude inak. Matematika hovorí jasnou rečou: čím vyššie sa vo vyhľadávaní umiestnite, tým viac návštev získate. Ak sa vám to podarí vo viacerých jazykoch, získavate ešte väčšiu návštevnosť.
Podľa analýzy preklikov zo začiatku roka 2022, približne 40 % preklikov smeruje na stránku na prvom mieste vo vyhľadávaní. Na obsah na druhom mieste klikne 18,4 % ľudí a na treťom mieste iba 10,1 %.
Pracovať na kvalite obsahu, ktorý zverejňujete, sa vypláca. Stabilný zdroj organickej návštevnosti je iba jeden z argumentov, prečo sa oplatí venovať pozornosť SEO.
Ďalšie efekty implementácie SEO:
Posilňuje dôveryhodnosť značky
Denne sa na nás valia veľké objemy informácii, z ktorých si pomocou vlastných filtrov vyberáme tie najrelevantnejšie. To, či je pre nás informácia hodnotná, závisí od vnímania autority zdroja, z ktorého ju čerpáme. Hoci vybudovanie autority istý čas trvá, webové stránky si vedia pomôcť zakomponovaním konkrétnych aspektov, podľa ktorých vyhľadávače dôveryhodnosť posudzujú. Tým sa posilňuje aj pozícia značky v očiach spotrebiteľov.
Pomáha spoznať správanie zákazníkov
Dáta z organickej návštevnosti sú pre majiteľov webových stránok cennými informáciami. Na základe vyhľadávaných fráz zistia, čo spotrebiteľov trápi, demografické údaje, či záľuby. Tie poskytnú hlbší pohľad na cieľovú skupinu, čo môžu využiť na aktualizáciu obchodnej stratégie a prispôsobenie svojich posolstiev.
Zlepšuje zážitok z nakupovania
Aktualizácia vyhľadávacieho algoritmu z roku 2021 kladie dôraz na celkový dojem, ktorý získa návštevník na webovej stránke[AC1] . Rýchlejšie načítanie, prehľadnosť a jednoducho dostupné informácie sú nielen vodou na mlyn algoritmov, ale návštevníkom stránky dávajú signál, že táto webová stránka je tá, kde nakúpia rýchlo a spoľahlivo.
Plánujete prekladať webovú stránku? Prečítajte si náš zoznam, na čo nezabudnúť.
Väčšia diverzita kanálov, cez ktoré sa k vám môžu dostať potenciálni zákazníci
O dôveryhodné informácie sa ľudia radi podelia zdieľaním, čím vám zabezpečia ďalší tok relevantných návštevníkov zo sociálnych sietí, alebo odkazovaním zo svojich webových stránok. To môže vyústiť do zníženia marketingových nákladov na platené formy reklamy.
Efektívne vynaložené marketingové náklady
Efekt SEO na návštevnosť a tržby sa dá jednoducho odsledovať, no vypočítať presnú návratnosť investície ako pri platenej reklame nie je možné. Jeho implementácia prináša značke množstvo vedľajších pozitívnych efektov, z ktorých môže biznis profitovať roky bez ďalších výrazných nákladov.
SEO ako súčasť prekladového procesu
SEO preklady viacjazyčného obsahu prinášajú najlepšie výsledky, ak sa stanú od začiatku prirodzenou súčasťou prekladového procesu. Optim+*alizácia pre vyhľadávače je ako živý organizmus, ktorý odzrkadľuje vývoj trhu a hoci je to beh na dlhé trate, prináša svoje ovocie v podobe konkurenčnej výhody a vyšších tržieb z eCommerce.
Chcete sa dozvedieť viac o SEO prekladoch? Stiahnite si náš manuál.